WikiLeaks: ''..România, o țară sălbatică…''

”În România crizele nu sunt materiale, sunt psihologice”

WikiLeaks: De la Berevoiesti in Ghana si-napoi, prin Armaghedon

with one comment


The -foot ( m) diameter granite CIA seal in th...

Image via Wikipedia

nu stiu de ce, dar am senzatia ca povestea asta cu wikileaks a cam trecut neobservata prin spatiul mioritic. nu ma refer la stirile internationale despre assange, viol, arestare, eliberare, documente, reactii ci cum a fost trat subiectul de catre jurnalistii daco-romani.  poti sa le gasesti o scuza, ca la noi spre deosebire de amaritii astia din vest, are loc 2 sau 3 wikileaks pe zi, ba de la un procuror, ba de la un politician, ba de la un superior [in grad!], pe cind ziaristii etranjeri nu sunt asa baftosi. dar nu cred ca asta e motivul. cred mai degraba ca al de stabileste agenda zilnica a presei romanesti nu prea doreste subiectul pe prima pagina. si are si motive… din ce a aparut pina acum nu este o imagine onoranta a romaniei [ca tot sintem toti romanii timpiti cu chestia asta cu imaginea, de parca ne-am trage din hollywood direct!]: patten ne-a facut o tara salbatica, romania e sursa si tranzit in comertul cu carne vie si droguri, tara de tranzit pentru zborurile CIA, intermediari in comertul cu arme cu arabii si iranienii, tranzit cu droguri din ghana, si cam asa in general cu tranzitul stam bine, ca de stat aici vad ca nimeni nu mai vrea… unde-i romania de mai an, centrul global al omenirii si axa in jurul careia se invrtea galaxia chiar? Asta sa fim, doar o tara la margine de lume, prin care lumea trece in fuga si pleaca speriata de salbaticia ei?

Poate da… poate ca daca am fi tratat si noi mai democratic si mai deschis cazul berevoiesti, prin vara lui 1990, cind tone de documente ale securitatii si sri au fost descoperite aruncate in padure, poate daca am fi tratat armaghedonul nu doar ca pe un moft la adresa lui nastase, poate daca am sti si noi cei cu ghana si cam ce-au facut romansii nostrii prin ”70/”80 pe acolo, poate am fi tratat si noi putin altfel wikileaksul asta, si nu ne-am fi multumit cu o noua aroganta basesciana: „…a facut mult rau lumii”. carei lumi domnule basescu? aia intunecata de unde veniti si unde traiti? sigur! democratiei, nu!

iar daca am fi tratat cele de mai sus deschis si democratic, poate acum, in 2010 romania nu ar mai fi fost o tara salbatica, la margine de lume, de care fug toti ca de ciuma, in tranzitul boarfelor si drogurilor, pe cale de-a fi parasita de propiul sau popor…

Written by jonbustrom

decembrie 17, 2010 la 12:48 am

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] WikiLeaks: De la Berevoiesti in Ghana si-napoi, prin Armaghedon … jonbustrom.wordpress.com/2010/12/17/de-bine/ – În cache […]


Lasă un comentariu